Preskočiť na obsah

Cvičenie

Cvičenie pre dospelých

Cvičene je zamerané na zmiernenie bolesti, obnovu stability, mobility, na rozvoj koordinácie a sily, tak aby ste sa cítili dobre vo svojom tele. Pri cvičení využívame prvky rôznych metód a cvičebné pomôcky.

Funkčný a fasciálny strečing

Fasciálny a funkčný strečing používame pri poruchách, ktoré diagnostikujeme hlavne pri stavoch spojených s chronickým preťažovaním, dlhodobou imobilizáciou, pri stavoch, ktoré spôsobujú poruchu posunlivosti fascií a spojivových tkanív, po úrazoch, po chirurgických výkonoch, ktoré vedú k tvorbe adhézii, k nahradeniu pôvodného tkaniva väzivom (jazva, zjazvenie tkaniva).

Vertikálna chôdza

Princípom Vertikálnej chôdze je aktivácia ťažiska tela počas chôdze. Tvorcom tohto terapeuticko-kondičného konceptu je slovenský fyzioterapeut Mgr. Marián Jendrichovský, PhD., ktorý sa venuje akútnej a chronickej bolesti, kardiovaskulárnej rehabilitácii a respiračnej fyzioterapii. Koncept prepája kardiálny, respiračný a pohybový systém do jednej časti a zmierňuje dopad sedavého spôsobu života reguláciou krvného tlaku, zlepšením dýchania, redukciou hmotnosti, zvyšuje odolnosť voči stresu a zlepšuje celkové psychické nastavenie. Hlavným atribútom Vertikálnej chôdze je podľa slov jeho tvorcu ľahkosť.      

Cvičenie pre ženy

Cvičenie prebieha individuálne. Je vhodné ako terapia ťažkostí aj prevencia. Sprevádzame ženu v období dospievania, zrelosti, prípravy na tehotenstvo, v čase tehotenstva, tesne pred pôrodom a po pôrode. Snažíme sa zmierniť alebo úplne odstrániť ťažkosti, s ktorými sa ženy stretávajú (bolestivá / nepravidelná menštruácia, inkontinencia, neúspešná snaha o bábätko, napätie a bolesti v oblasti panvy). Venujeme sa zrelaxovaniu, oživovaniu panvového dna a brušnej steny, terapii panvového dna, diastáze, ošetreniu jazvy.

Cvičenie pre deti

Zábavnými pohybovými aktivitami budujeme vzťah k pohybu, vnímanie samého seba v priestore, dôveru vo vlastné schopnosti a rozvoj pohybových zručností. Formou hry a nadviazaním úprimného priateľského vzťahu motivujeme dieťa k spolupráci a k cvičeniu, ktoré bude dieťa baviť a môže mu pomôcť s chybným držaním tela, skoliózou, hypermobilitou, neaktívnymi svalmi klenby chodidla, s bolesťami pohybového aparátu…

Cvičenie pre seniorov

Cvičenie pre seniorov volíme citlivo, s ohľadom na možnosti seniora. Cvičenie je zamerané na rozvoj rovnováhy, prevenciu pádov a koordináciu pohybov. Okrem cvičenia a posilnenia tela sa aj zabavíme a špeciálnymi aktivitami pretrénujeme mozog.